Jak Zdobyć Idealnego Klienta
Jak znaleźć ludzi, którzy nigdy nie odmówią twojej ofercie?
Odpowiedź na to pytanie, to szybka droga do zwiększenia dochodów.
Zapraszam do lektury.
Piotr Stankiewicz
22 Listopad, 2024
5 minut czytania
Problem na Dworcu
W tłumie jest ktoś, kogo musisz koniecznie znaleźć.
Wyobraź sobie ruchliwy dworzec. Wszędzie ludzie, tłum, hałas, kompletny chaos.
Jak to zrobisz?
Możesz wejść na ławkę i spróbować go wypatrzeć w tłumie.
Możesz też pytać ludzi, jednego po drugim. Ale te rozwiązania są raczej mało praktyczne.
Najlepszy sposób? Krzyknij jego imię. Proste, prawda?
Ale co to ma niby wspólnego z pozyskaniem klienta?
Rozwiązywanie Pilnych Problemów
Gdy pracuję z klientami, zadaję im wiele pytań. Jedno z nich, praktycznie najważniejsze brzmi:
„Kto jest Twoim idealnym klientem? Kto idealnie pasuje do Twojej oferty?”
Często klient odpowiada: „Każdy! Sprzedajemy wszystkim!”
Nie. Tak nie jest.
Z dwóch prostych powodów:
- Nie każdy potrzebuje lub chce Twojej usługi.
- Jeśli próbujesz dotrzeć do wszystkich, to ostatecznie nie docierasz do nikogo.
Idealny klient ma problem, potrzebę, coś, czego naprawdę chce. A Ty możesz mu to dać.
W marketingu nazywamy to problemem „krwawiącej rany”.
To coś, co chcemy natychmiast rozwiązać, zatamować problem, ma on zniknąć jak najszybciej.
Zrozum ten problem, a zdobędziesz klientów. Tutaj przykład:
Docieranie do Twojego Idealnego Klienta
Jeśli jesteś trenerem psów, teoretycznie możesz sprzedawać swoje usługi każdemu kto ma psa.
Ale powiedzmy, że Twoją najbardziej opłacalną usługą jest pomoc właścicielom szczeniaków, które mają problem z gryzieniem mebli i załatwianiem się w domu.
Więc zamiast celować we wszystkich właścicieli psów, skupiasz się na właścicielach szczeniaków.
Najgorszy sposób, aby dotrzeć do tych idealnych klientów, to umieszczenie ogłoszenia w stylu:
Szkolenie Psów u Daniela
Trenujemy wszystkie psy, wszystkie rasy, w każdym wieku i uczymy wszystkiego.
Oto lista:
- nauka aportowania
- nauka chodzenia na smyczy
- nauka socjalizacji z innymi psami
- nauka, jak nie niszczyć mebli
Jeśli masz psa i chcesz, żebyśmy go przeszkolili w dowolnym zakresie, zadzwoń do nas: XXXX
Widzisz problem?
To jest nudne, przeciętne, niczym się nie wyróżniające… że nikt nie pomyśli:
„To jest dla mnie. To rozwiązuje mój problem. Ta osoba rozumie, przez co przechodzę.”
Lepszym nagłówkiem byłoby:
Masz problem ze szczeniakiem? Zniszczone meble, załatwianie się w domu, niesłuchanie się poleceń?
Mamy na to rozwiązanie!
Wyszkolimy twojego psa na idealnego pupila domowego! Ból głowy w końcu się skończy.
Zadzwoń teraz XXX XXX XXX.
To trafia idealnie do ludzi, którzy mają akurat taki problem.
Więc nie bój się wyróżniać i dostosować swój przekaz do klienta. To działa.
Do usłyszenia,
Piotrek.
P.S. Jeśli chcesz, abyśmy przyjrzeli się Twojemu planowi marketingowemu i zobaczyli, co możemy dla Ciebie zrobić, skontaktuj się z nami tutaj.