Dlaczego AI nie umie w marketing?

Piotr Stankiewicz

21 stycznia, 2025

3 minuty czytania

Wiesz co ostatnio zauważyłem?

Od kiedy wyszedł ChatGPT, reklamy magicznego AI, które zajmie się twoimi problemami zalewają internet.

Ono stworzy stronę, napisze umowy, blogi, ogarnie marketing, zrobi Ci kawę i pewnie milion innych rzeczy.

Tylko że…

To tak nie działa…

Wciąż piszę własne teksty. I rezerwuję stoliki. I niestety… sam sobie robię kawę.

A jak poproszę AI o napisanie czegokolwiek, to brzmi to jak pijany kosmita udający człowieka.

Bo… napisał to robot.

Nie zrozum mnie źle – AI jest świetne w wielu rzeczach i naprawdę przydatne.

Ale absolutnie nie nadaje się do sprzedaży.

A tym właśnie Ty i ja zajmujemy się na co dzień. Bez względu na to, co sprzedajesz – produkty czy usługi – sprzedajesz to ludziom.

Dlatego zacząłem eksperymentować z czymś dziwnym.

Zamiast automatyzować wszystko co się da, zacząłem jeszcze więcej robić samemu.

I wiesz co?

I działa jak znalazł! (ktoś jeszcze mówi „jak znalazł”?)

Okazuje się, że ludzie naprawdę uwielbiają, kiedy mogą porozmawiać z innym człowiekiem. Zwłaszcza z takim, który potrafi rozwiązać ich problemy.

Nic nie zastąpi relacji międzyludzkich, rozmowy, zrozumienia, empatii. Roboty tego nie potrafią.

Dlatego zamiast szukać magicznego sposobu, jakiegoś niesamowitego rozwiązania. Zrób to samemu.

Nie przejmuj się, że twój tekst nie będzie od razu wyglądał jak książka bestsellerowego autora, albo że twoja oferta sprzedażowa nie będzie tak idealna jak ta napisana przez najlepszych sprzedawców.

Jeśli włożysz w to serce, nie będziesz na siłę kombinował i po prostu napiszesz to wszystko tak, żeby zrozumiał to normalny człowiek. Wierz mi, zadziała.

I to dużo lepiej niż cokolwiek, co wypluje sztuczna inteligencja.

Pozdrawiam,

Piotrek